Zeh mighty dragonslayer!

Dagen allt-i-allt har väl varit rätt sådär. Man har inte varit särskilt glad utan någontig har legat som ett lock, eller ett tjockt moln. Men.. När (skol)dagen kom till sin ända stannade jag en stund med Liss och Lina, vilket visade sig vara värt det. Vi gick mot konsum, och utanför en frisörsalong fanns den. En ÖVER två meter lång istapp. Jag tänkte, jag går väl och tar i den då. Vi alla trodde att jag skulle få en fet isklump i huvudet, men så var inte fallet.

Där stog jag sen med istappen (som senare döptes till Dragonslayer) i handen. Liss och Lina var nog lika förvånade som jag var, om inte mer. Dom knäppte några kort på mig och den underbara kalla istappen, sen ställde jag den i en snödriva så den stod stadigt och vi gick in på konsum. Det blev lite munkar i smakerna banan, hallon och choklad

Mumsandes på munkar och med en istapp under armen så gick vi mot skolan, många skrattade och utbrast i "Herregud vilken lång istapp!" Dock var naturkunskapsläraren inte så impad och sa att annars så var det en fin istapp. Sen när vi väl hittat en gömma för den gigantiska istappen så gick den sönder så vi gick in i värmen vid vårt fina estetbord.

"Hennes hjärta är en glödande kolbit."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0