Prisoner

Helvetesjävlarimigskithelvete vad arg man kan vara ibland. Detta kommer högst troligt vara ett ettrigt barnsligt inlägg om allt och ingenting. Politik och familjeliv.

Vad då "Vissa kan ju inte dela med sig!"? Jag delar med mig fullt mycket mer än vad vissa nu tror, barnsligt? Ja. Säg mig nu varför jag ska ställa upp får någon när ingen ställer upp för mig? Får jag ett bra svar så lovar jag dyrt och heligt att jag dricker en eller nej vänta, två flaskor tequila själv, kommer hem säkert och mår toppen dagen därefter samt att jag minns hela kvällen. Detta lär ju inte hända så..

Samt att man sitter och läser nyheter på allas vårat älskade AB.. Lägga pengar på att behålla lärare i skolor? Pff, shit the same. Men läkarvården då? Ska vi inte förbättra den? Icke, den kan dra åt helvete. Men äldrevården då? Nej nej nej. Nerladdning? Hah! Mer pengar åt de stora skivbolagen! Men vänta lite nu då, estetisk verksamhet borde väl vara en obligatorisk sak? Nej! Detta vill vi nu bara göra till en valbar kurs! Men herregud, vad händer med de som inte kan jobba och måste vara sjukskrivna? Helst ska de vara halvdöda för att få ut den lilla gnutta pengar man nu får.

Men vänta lite nu, vadan detta utfall? Jo, man blir så less på denna regering som bara bestämmer, utan att de ens tar hänsyn till folket och vad de vill. För det är väl vad demokrati handlar om, folkets vilja?

Men vart försvinner alla pengar Sverige har att röra sig med..? Tjaa, det är ju inte SÅ svårt att lista ut.

Kommentarer
Postat av: Liss

Pengarna går till husbyggande robotar på månen! Det är ju MYCKET viktigare än äldrevård, skola osv! DET MÅSTE JU FINNAS EN RÖD STUGA MED VITA KNUTAR PÅ MÅNEN!!!



Eller så inte.

2009-03-19 @ 21:26:08
URL: http://prom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0