Third miracle, not yet..

Bloggen lever och frodas! Prisad vare gud och allt som hör till. Sitter just nu i detta moment och funderar över dagen som varit, för den har inte varit särskilt bra.

Dagen börjas med ett stycke samhällslektion där ingen i gruppen, nästan, gör någonting. Ingen vet hur långt vi tagit oss osv. Härnäst påbörjas den underbara mattelektionen som man får ångest av och bara vill springa ifrån för att man får arga blickar titt som tätt. Men ack och ve vilken lycka, fick fly för att göra hälsokoll med skolsköterskan!
Började rätt så bra, påpekades här och där att jag var en datortjej som knappt rör på sig, wonderful. Allt går prima tills vi kommer till delen på pappret hur man mår. Då jag berättar om mina mardrömmar, varav hon påpekar att jag behöver hjälp och att jag måste prata med någon. Man blir smått irriterad men tänker inte mer på det.

Upp på vågen då, gått upp två underbara kilon och lyckan är stor. Får mäta min längd, knappt vuxit något alls.. Så hon räknar ut mitt BMI och hur jag ligger till med vikt osv. Men herregud, på gränsen till undervikt!? För lågt BMI!? Jahapp, inget jag kan göra åt det då. Ett stick i fingret och kolla HB-värdet och jag kan strax gå därifrån.

Dagen i all ära när fredagen planeras, grilla och annat kul, ska börja våren ordentligt! Bildlektionen var också lite kul då vi kom fram till att porr skulle vara nästa veckas tema, dock gick Fia inte riktigt med på det.

På vägen hem så mötte jag en skara tjockisar och tänkte "Aja, jag kan väl gå på isen då, eftersom dom tar upp all asfalt som finns." (Notera att det är svårt att gå på is på klackar) Hälften igenom skaran så halkar jag och slår i handleden, dom bara stirrar på mig förskräckt. Spenderar dock resten av vägen hem att hålla tillbaka ett milt vredesutbrott över handleden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0